A lakkozás alkalmazása a címkenyomtatás során
Gyártóként ma bizonyára te is különleges módszereket keresel, hogy felhívd a vevők figyelmét. A modern marketing számos lehetőséget kínál, köztük a címkék lakkozását is. Ennek köszönhetően nemcsak a termékek csomagolása, hanem a reklámkiadványok és egyéb hirdetési eszközök is vonzóbbá válnak. Olvasd el cikkünket, és megtudhatod, miért lakkozzák a nyomatokat, milyen típusai vannak ennek a módszernek. Ismerd meg az alkalmazásaikat, és döntsd el, hogy ez a megoldás megfelel-e neked. Olvass tovább!
Mi az a lakkozás?
Az általad kínált termékek felületei különböző grafikákat és feliratokat viselhetnek. Gyakran előfordul, hogy az ilyen címkék egy további réteggel vannak bevonva, amelynek célja a címke védelme. Ez óvja a címkét a karcolásoktól, a nedvességtől vagy az alacsony hőmérséklettől, így nem válik le a csomagolásról, legyen az üveg vagy műanyag a hűtőben vagy a fürdőszobai polcon. Egy hatékony védelmi módszer lehet a nyomtatás lakkozása. A procedúra során egy átlátszó bevonatot visznek fel a teljes felületre vagy kiválasztott grafikai elemekre.
Elgondolkodtál már azon, miért lakkozzák a címkéket? Az UV vagy a diszperziós lakkozás nemcsak védi a felületet a külső tényezőktől, hanem díszítheti is. Ez egy nagyon egyszerű, mégis kiváló eredményeket hozó technika, ezért nem meglepő, hogy manapság számos fajta nyomdai lakkozás létezik. Az ügyfél igényeitől függően a lakkozással kezelt terület fényes vagy matt hatású lehet. Ezzel a módszerrel könnyedén megvédheted a nyomatot az UV sugárzástól, a karcolásoktól vagy a foltoktól. A nyomat így hosszabb ideig megőrzi esztétikus megjelenését.
Mit nyújt a nyomtatott címke lakkozása?
A címke felületének védelmén túl a lakkozási folyamat egyedi megjelenést is ad a nyomatnak. Segíthet kiemelni a színek mélységét. A lakkozás alapvető alkalmazása a felület védelme, ahol a speciális lakkréteg található. Biztosítja a nyomdafesték kopásállóságát, emellett növeli a tartósságot (ha az egész ívre felviszik a terméket). Ha ezt szeretnéd, lehet matt vagy fényes is.
Milyen lakkozási módszerek léteznek?
Két alapvető típus létezik: teljes és forma. Az első az egész felület speciális lakkréteggel való bevonásából áll. Ennek köszönhetően a lakkozott termék tartósabb lesz. Ellenállóbbá és merevebbé válik.
A másik megoldás a formalakk technika. Ez részleges lakkréteg felvitelén alapul, csak a nyomtatás kiválasztott területeire. Ezzel a módszerrel kiemelheted a különleges területeket – akár egy reklámszlogent, a cég logóját, egy képet vagy grafikai jelet. Ez egy kiváló módja a címke vagy más hordozó felvonzóbbá tételének. Pontosan kiemelheted azt, amit a gyártó hangsúlyozni szeretne.
Miért érdemes a lakkozást választani?
Ezzel a technikával egyszerre díszítheted és védheted a terméket, ezért könnyű megérteni népszerűségét a nyomdai ügyfelek körében. Jelentős előnye továbbá a lakkozás során alkalmazott különféle lakktípusok változatossága. Csak válaszd ki a megfelelőt az igényeidhez. A diszperziós változatok többek között rugalmasságot növelő anyagokat tartalmaznak, amelyek a lakkozott nyomatra kerülnek. Az UV verziók UV sugárzással rögzülnek a felületre.
A piacon léteznek fluoreszkáló opciók is, amelyek a sötétben világítanak, illatos és hőérzékeny változatok, amelyek a hőmérséklet hatására színüket változtatják. Elérhetők kaparós lakkozások is, amelyeket gyakran használnak kaparós játékokban és számsorsjátékokban. A nyomtatás lakkozása számos lehetőséget kínál a terméked dizájnjának javítására és funkcionalitásának növelésére.
Hol rendelhető meg a címkék lakkozása?
Ha elgondolkodtál azon, hogyan vonzhatod magadhoz a fogyasztókat, a kínált termékek grafikai megújítása jó ötlet lehet. Ugyanez vonatkozik az új terméksorozatra is (például egy új kozmetikai vagy élelmiszer-sorozatra). Győződj meg arról, hogy mely nyomtatás lakkozási típusok lennék a legjobb választás a kínálatod számára. Címke nyomdánkban megtalálhatod a választ ezekre a kérdésekre, továbbá segítséget és tanácsadást kaphatsz a címkézés terén.